PRESENTACIÓ
Les escoles
bressol municipals són serveis educatius per a la primera infància des
dels quatre mesos fins als tres anys. En el sistema educatiu actual
formen part del primer cicle d'educació infantil. Aquesta etapa en la
vida de l'infant és fonamental per al seu creixement, ja que el seu
desenvolupament posterior es basa en les experiències que adquireix en
aquests primers anys.
TRETS D'IDENTITAT
- Una escola centrada en l'infant,
on tant l'estructura material com el ritme de vida i la qualitat
d'activitats estan orientades envers l'educació global dels infant.
- Una escola de tots i per a tots, que no exclou a ningú.
Les escoles
bressol són pensades com a centres d'educació integrals, ja que no estan
adreçades exclusivament als infants, sinó que també ofereixen serveis a les famílies a través d'altres espais complementaris.
Aquests espais tenen l'objectiu fonamental de donar suport a les
famílies com a primers agents educatius i d'afavorir el correcte
desenvolupament de l'infant.
QUÈ TROBA L'INFANT A L'ESCOLA BRESSOL?
L'escola
bressol possibilita a l'infant satisfer les seves necessitats
fisiològiques elementals (descans, higiene, alimentació) i afavoreix que
pugui desenvolupar les seves capacitats de sociabilitat, la necessitat
d'exploració i l'adquisició d'hàbits.
- Una relació afectiva i comunicació
És important
que els infants se sentin estimats, estableixin relacions afectives amb
altres nenes, nens i adults i afavorir la seva comunicació amb tots els
que l'envolten.
- Sociabilitat
A través de la
seva relació amb els altres, l'infant passa de ser el centre de tot -on
tot és seu-, a ser sociable i compartir materials i vivències.
- Necessitat d'exploració
Amb materials variats i espais adequats es potencia la necessitat de l'infant de conèixer i d'investigar l'espai i els objectes.
-Adquisició d'hàbits
A poc a poc,
l'infant va adquirint uns hàbits en el menjar, en el descans, en la
higiene i en l'ordre. El treball constant i diari d'aquests aspectes fa
que l'infant arribi a aconseguir la seva autonomia i confiança en si
mateix, aspectes que són molt importants per al seu desenvolupament.
QUÈ TROBEN LES MARES I PARES A L'ESCOLA BRESSOL?
La possibilitat
de relacionar-se i comunicar-se amb altres mares i pares, compartir
vivències respecte als fills. Com que l'educació està compartida entre
mares, pares, mestres i educadores, cal tenir una bona coordinació i
comunicació amb un constant intercanvi d'informació. Això es fa a través
de:
- Una primera trobada a l'inici del curs entre totes les mares i pares nous i tot l'equip en què ens presentem i expliquem el funcionament del curs.
- Trobades pedagògiques a principi i durant el curs per explicar com ha anat la familiarització a l'escola i altres aspectes pedagògics que es desenvolupen a l'estança.
- Entrevistes personals, una en l'iniciar el curs, l'altre durant el tercer trimestre i sempre que es vegi convenient.
- Un intercanvi d'informació diari, tant a l'hora d'entrar com de sortir.
- Documents gràfics a les cartelleres de les estances i al passadís de l'escola.
- La participació de tots i totes en les diferents celebracions i festes populars i altres propostes que es fan des de l'escola.
A més a més,
les famílies poden col·laborar en la gestió de l'escola i participar en
l'organització d'altres activitats a través de l'AMPA (associació de mares i pares de l'escola).
El personal de
l'escola bressol La Filadora està format per vuit mestres i tres
educadores, una cuinera, personal de neteja i personal de manteniment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada