Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Cicle de Xerrades. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Cicle de Xerrades. Mostrar tots els missatges

divendres, 16 de febrer del 2024

Xerrada: "La importància de la comunicació i la intel·ligència emocional en l'educació dels infants"

 Benvolgudes, Benvolguts,

 

Us fem arribar informació d’una xerrada coordinada per salut pública i l’Institut Municipal d’Educació que s'engloba dins del cicle de xerrades "Experiències compartides". Tracta sobre la importància de la comunicació en l'educació dels infants i forma part del catàleg de la Diputació de Barcelona. Concretament el títol és “La importància de la comunicació i la intel·ligència emocional en l’educació dels infants”.


És un taller/xerrada de criança positiva en línia , on poder reflexionar sobre la relació indispensable entre l’educació i la comunicació que va més enllà d’una conversa mitjançant l’intercanvi d’informacions. Un bon procés de comunicació amb infants de 0 a 6 anys ens permet establir relacions enfortides, ja que seran capaços de compartir qualsevol tema sense tabús, sempre i quan els referents també ho facin i prediquin amb l’exemple. Durant el desenvolupament del llenguatge els infants construeixen la seva personalitat, i és per això que està a les nostres mans reconèixer quins són els principals efectes que pertorben la comunicació per tal de crear nous espais i eines per afavorir-la.


Així doncs, està adreçada a famílies amb fills i filles de 0 a 6 anys, es farà en format telemàtic el dimecres 21 de febrer, de 17.30 a 19.30 h.

Agrairíem si podeu fer difusió a les vostres famílies. 


Les famílies interessades a participar hauran d’inscriure’s omplint el formulari següent: https://forms.gle/5UDMReDG9VDFFwy76 màxim el dimarts dia 20 de febrer.


Un cop inscrites, rebran un correu el mateix dia amb l’enllaç per accedir a la formació.

Us fem arribar el format PDF per si voleu imprimir un cartell i posar-ho a un lloc visible del centre, una imatge per XXSS i un altre document PDF facilitat per l'associació encarregada de la ponència.


Esperem que aquest recurs us resulti útil i el feu arribar a les famílies que puguin estar interessades.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

 

Atentament,


Institut Municipal d'Educació de Mollet del Vallès







dimarts, 11 d’abril del 2023

Ponència de Carlos González "Límits i rebequeries"

Us volem recordar que des de l’Institut Municipal d’Educació, i atenent les necessitats i neguits que ens han fet arribar les AFA’s de les escoles bressol, hem programat una xerrada sobre “Límits i rebequeries”.

La ponència la durà a terme el Carlos González, doctor en pediatra i autor de diferents llibres relacionats amb criança, alimentació i salut infantil.

La xerrada serà oberta a tothom que estigui interessat (prèvia inscripció online) i presencial. Es durà a terme el dimecres 12 d’abril de 2023 a les 17.30 h a la sala gran de l’Institut Aiguaviva.

Així doncs, en cas que estigueu interessats en assistir-hi, preguem us inscriviu al següent enllaç:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSezUhUBExJV-temwPPB3MzBlA_M1cqTOIKnhlZobRSuDpXJVQ/viewform?usp=sf_link

 

Esperem que la ponència sigui del vostre interès i us animeu a participar-hi.





Carlos González va nèixer a Saragossa el 1960. Està casat, és pare de tres fills i avi de dos néts. Al 1983 es va llicenciar en medicina a la Universitat Autònoma de Barcelona, i entre 1984 y 1987 va cursar la especialitat de pediatría al Hospital de Sant Joan de Déu d'aquesta ciutat.

És fundador i president d'ACPAM (Asociació Catalana Pro Lactància Materna) desde 1991. Des d'aquesta associació ha dirigit i impartit docència en més de 100 cursos sobre lactància materna per professionals de la salut.

Ha impartit conferències per professionals o públic general a molts països.

Entre 1994 i 2016 va col·laborar a la revista Ser Padres, atenent consultori sobre lactància i alimentació infantil. També ha colaborat amb altres publicacions, com les revistes Tu Bebé, Mente Sana, Lecturas, la desapareguda Única o el diari Ara.

ISNI: 0000 0000 7825 2014
VIAF: 86113354


És autor dels llibres: 

  • Mi niño no me come, 1999
  • Bésame mucho. Cómo criar a tus hijos con amor, 2003
  • Manual práctico de lactancia materna, 2004
  • Un regalo para toda la vida, guía de lactancia materna, 2007
  • Entre tu pediatra y tú, 2010
  • En defensa de las vacunas, 2011
  • Creciendo juntos, 2013
  • Lactancia materna, preguntas y respuestas, 2016
  • Hablando de niños, 2019



divendres, 21 d’abril del 2017

Cicle de Xerrades per famílies



Ahir a la tarda, dins del marc de Xerrades per famílies, que l’Ajuntament de Mollet organitza, vàrem tenir el plaer d’escoltar a Gemma Salvador, nutricionista i dietista, parlant de l’alimentació a la primera infància.
Temes com: quan i com s’han d’introduir els aliments, de quina manera hem d’acompanyar el moment del menjar, quins aliments són més adequats... són els que ens van plantejar i ens va fer reflexionar.
Diverses famílies ens van acompanyar i van poder preguntar i expressar diferents dubtes i inquietuds que tots podem tenir.

Us fem arribar l’enllaç del Departament de Salut de la Generalitat, amb el document de la xerrada.


Moltes gràcies per la vostra assistència!